Partner serwisu
Drogi i autostrady

Poprawi się infrastruktura na DK31? Resort tłumaczy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
13-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MI/RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Poprawi się infrastruktura na DK31? Resort tłumaczy
fot . Google Maps
Nie wszystkie miejscowości wzdłuż drogi krajowej nr 31 mogą liczyć na szybkie inwestycje poprawiające bezpieczeństwo. Choć Ministerstwo Infrastruktury zapowiada kontynuację działań, niektóre odcinki wciąż pozostają poza planami modernizacji. Tak jest chociażby z odcinkiem DK31 w miejscowości Goszków.

Patryk Jaskulski złożył interpelację do Ministerstwa Infrastruktury w sprawie poprawy infrastruktury na drodze krajowej nr 31. Jak wskazał poseł, resort we wcześniejszych zapowiedziach informował o poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego na D31 w województwie zachodniopomorskim w związku z działaniami na rzecz Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024, a zadania były realizowane w takich miejscowościach jak Krajnik Dolny, Grabowo, Chojna, Godków Osiedle, Witnica, Mieszkowice, Boleszkowice, Gryfino, Nowe Brynki, Sarbinowo, Wierzchlas, Dębogóra czy Widuchowa.

Jak jednak zauważył polityk, inwestycje omijają kilka punktów, a w szczególności zwrócił uwagę na wjazd do miejscowości Goszków w powiecie gryfińskim.

– Obecnie w Goszkowie nadal występują istotne problemy związane z bezpieczeństwem uczestników ruchu, w szczególności pieszych i pasażerów komunikacji publicznej. Dotyczą one m.in.: braku oświetlenia przy zatokach autobusowych, braku wiat przystankowych oraz zlikwidowanego przejścia dla pieszych – wymienił w interpelacji, w związku z czym zapytał resort, jakie są plany dla tego odcinka DK31.

Na zapytanie posła odpowiedział już sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Stanisław Bukowiec. Jak wskazał, resort, wraz z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na bieżąco monitoruje stan nawierzchni oraz poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego na tej drodze. W ramach prowadzonego procesu zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej, zostały określone zadania wymagające realizacji i ujęte w stworzonym przez GDDKiA planie z obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dla zadań o charakterze liniowym takich jak np. budowa chodników czy ścieżek rowerowych jest to Plan ochrony zdrowia i życia pieszych i rowerzystów.

– Odnosząc się do postulowanych w interpelacji inwestycji w powiecie gryfińskim, uprzejmie informuję, że ww. Planie zostały uwzględnione zadania polegające na budowie chodników bądź ścieżek pieszo – rowerowych w ciągu drogi krajowej nr 31 w takich miejscowościach jak Lisie Pole, Krzypnica, Witnica, Mieszkowice, Graniczna, Chojna – Godków Osiedle natomiast w ciągu drogi krajowej nr 26 w miejscowościach: Grabowo, Chojna, Góralice, Rów oraz Krajnik Dolny. Na chwilę obecną nie zostały zidentyfikowane zadania w miejscowości Goszków. Niestety z uwagi na ogromne zapotrzebowanie inwestycyjne na istniejącej sieci dróg krajowych w całym kraju, inwestycje muszą być zaplanowane z jak największą starannością, przewidując ich efekty dla całej zarządzanej sieci oraz wszystkich jej użytkowników uwzględniając przy tym dostępne środki finansowe – objaśnił wiceminister.

Bukowiec dodał, że przedsięwzięcia w tym planie kierowane są do realizacji na podstawie obiektach kryteriów takich jak m.in. natężenie ruchu czy wypadkowość, a realizacja większej liczby zadań jest niemożliwa chociażby z uwagi na ograniczone finansowanie. Zdradził poza tym, że aktualnie w powiecie gryfińskim realizowane są dwa zadania – przebudowa przepustu na DK26 w Grabowie oraz budowa drogi dla pieszych na DK31 w Mieszkowicach. Oba zadania powinny być gotowe do końca roku.

– Ponadto, uprzejmie informuję, że realizacja zadań poprawiających bezpieczeństwo na drogach krajowych w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej została założona do 2024 roku, nie oznacza to jednak, że ich realizacja od 2025 roku została zmarginalizowana. Zadania tego typu nadal są traktowane priorytetowo, ale w ścisłym powiązaniu z utrzymaniem sieci drogowej, w ramach kolejnego, realizowanego w resorcie Programu Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku (PWKSD), który został przyjęty przez Radę Ministrów 4 października 2022 r. Od 2025 roku cały zakres realizowanych na istniejącej sieci dróg krajowych działań brd, jest realizowany w ramach ww. PWKSD do 2030 roku – podsumował Bukowiec, zapewniając, że MI uważnie przygląda się wszystkim postulatom społeczeństwa, jednak z zachowaniem wyznaczonych limitów finansowych.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opolskie. Droga wojewódzka ominie Błażejowice

Drogi i autostrady

Opolskie. Droga wojewódzka ominie Błażejowice

ep. 13 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Biznes i przemysł

Wody Polskie zakończyły ważną inwestycję

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Powstanie zbiornik Kamieniec Ząbkowicki

Inżynieria i innowacje

Powstanie zbiornik Kamieniec Ząbkowicki

inf. pras. 09 października 2025

Będzie zachodnia obwodnica Piły? Resort odpowiada na interpelację

Drogi i autostrady

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Intermodal i logistyka

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Damian Kelman 07 października 2025

Pozostałe z wątku:

Opolskie. Droga wojewódzka ominie Błażejowice

Drogi i autostrady

Opolskie. Droga wojewódzka ominie Błażejowice

ep. 13 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Biznes i przemysł

Wody Polskie zakończyły ważną inwestycję

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Powstanie zbiornik Kamieniec Ząbkowicki

Inżynieria i innowacje

Powstanie zbiornik Kamieniec Ząbkowicki

inf. pras. 09 października 2025

Będzie zachodnia obwodnica Piły? Resort odpowiada na interpelację

Drogi i autostrady

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Intermodal i logistyka

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Damian Kelman 07 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij